Dekoration är något jag lägger stor vikt vid, jag skulle kunna sträcka mig så långt som att säga att dekoration är en smakhöjare för vi äter faktist lika mycket med ögat och är något gott och inbjudande vackert så blir smaken ännu bättre. Jag brukar dekorera med nästan allt, frukt bär, choklad, praliner, macarons eller som idag minimaränger. Finns det något vackrare än maränger, dessa frasiga små bakverk som faktist är lika goda som vackra. Perfekta att dekorera med, därför bjuder jag idag på mitt favoritrecept. Härlig Lördag på er!
 
 
 
 
 
 
Ingredienser:
 
  • 1 dl äggvita
  • 2 tsk citronsaft
  • 1 dl socker
  • 1 dl florsocker
  • Pastafärg för eventuell infärning.
 
Gör såhär:
 
  1. Sätt ugnen på 80-100 grader. 
  2. Vispa äggvita och citron till ett fast skum.
  3. Tillsätt sockret lite i taget och vispa till fast blank maräng
  4. Tillsätt tillsist florsockret under fortsatt vispning.
  5. Spritsa i önskad form och storlek.
  6. Grädda mitt i ugnen ca 60 min, eller tills dom är helt torra. (pastafärgen kan fortfarande kännas något klibbig men dem torkar sedan.)