Nu ni kommer ett recept på något som jag har gått och funderat på länge, som ni kanske har märkt så älskar jag Nutella och hallon, en kombination som får mina smaklökar att göra volter. 

Jag ville få fram ett recept som är enkelt, visuellt vackert och gudomligt gott vilket resulterade i denna Rulltårta fylld med Nutella, vispad vaniljgrädde och toppad med hallon. 

 

Ett bakverk som passar såväl till dessert som till eftermiddagsfikat. Den gjorde succé här hemma vill jag lova. 

 

 
 
 

Ingredienser: 

 

- 3 ägg

- 2 dl socker 

- 1/2 dl mjölk

- 1.1/2 dl vetemjöl

- 1/2 dl maizena majstärkelse

- 1 tsk bakpulver

 

1 burk nutella (350 g)

 

- 3 dl grädde

- 2 tsk vaniljsocker

 

Såhär gör du:

 

1. Sätt ugnen på 250 grader.

 

2. Klä en långpanna med bakplåtspapper.

 

3. Vispa socker och ägg till pösig smet.

 

4. Rör ner mjölken.

 

5. Sikta ner mjöl, maisena och bakpulver och rör till jämn smet, häll i långpannan och grädda i mitten av ugnen ca 5 min.

 

6. Vänd över den varma botten på ett annat bakplåtspapper och låt svalna. 

 

7. Bred ut nutellan jämnt över botten. (Om den känns trög så kan du micra burken några sekunden)

 

8.Vispa grädden och vaniljsocker och bred ut jämnt ovanpå nutellan, rulla ihop och ställ i kylen någon timma. Dekorera på önskat vis och servera.

#1 - - Angelica:

Ser jätte gott ut!

Svar: Tack så mycket 😊
Gustav Lagerträd

#2 - - Nina:

Men mums😋 Måste testa göra denna!
Kom bara ihåg att ta bort allt folie på Nutella-burken, sprakar fint i mikron annars😂 #beentheredonethat

Svar: Ja va roligt! Jag lovar du blir inte besviken. Helt sant, det misstaget gör man bara en gång :D
Gustav Lagerträd

#3 - - emiza:

MUMS. sugen på att göra

Svar: Härligt, det tycker jag. Så god :)
Gustav Lagerträd

#4 - - Jenniey Love:

Ser super gott ut=)

Svar: Tack, roligt att höra. :)
Gustav Lagerträd