Idag blev det en sådan härlig dag med massa bakning och även fikabesök, som ni kanske förstår är ju inte fikabröd någon bristvara i detta hem och jag tar gladeligen emot gäster som är sugna på sötsaker. Dagen till ära har det bakats fudge-kladdkaka, en oemotståndligt krämig kaka med kolasmak, jag valde att toppa med minimaränger och pudra över lite kakao för att bryta det söta något, jag serverade även färska plommon vid sidan om och det mina vänner kan jag säga blev en fullträff. blir ni sugna så följer receptet nedan.
 
 
 
 
 
 
 
Fudge-Kladdkaka.
 
Ingredienser:
 
  • 150 g smör
  • 1 1/2 dl ljust muscovadosocker
  • En burk karamelliseradmjölk
  • En rejäl nypa salt
  • 2. 1/2 dl mjöl
  • 2 ägg
 
Såhär gör du:
 
1.Sätt ugnen på 175 grader.
 
2.Klä en springform ca 24 cm med bakplåtspapper i botten, smöra och mjöla kanterna.
 
3.Smält smöret i en kastrull.
 
4.Rör ner resten av ingredienserna försiktigt till jämn smet.
 
5.Häll i formen.
 
6.Grädda mitt i ugnen ca 15-20 minuter. ( jag gräddade ganska precis 18 min.) 
 
7. Låt kallna helt och servera med önskade tillbehör.
#1 - - Susanna:

Ser himmelskt gott ut <3

Svar: Tack snälla, va roligt :)
Gustav Lagerträd