Jag tände precis de stora ljusstakarna på köksbordet, skymningen börjar sänka sig och ljuset är sådär magiskt nästan rosaskimrande. Kaffebryggaren börjar knarra och doften av kaffe sprider sig här hemma, men som sig bör blir det inte en slät kopp kaffe, till kvällsfikat blir det nämligen en nutella och chokladpaj.
En pajbotten med smak av kola som jag fyller med en krämig och intensiv nutella och chokladganache, en paj som fullständigt oemotståndlig. En superbra dessert som men fördel kan serveras med en kula glass eller vispad grädde, lätt att göra och förbereda dagen innan om tiden är knapp. 
 
Jag satt och bläddrade igenom mina favoritbloggar och hittade denna fantastiska tårta som Simona har skapat, en prinsesstårta utklädd till en fantastisk pumpa. Kika in hos henne för insipration och köksmagi. http://cookiesandsweets.se/2016/october/prinsesstarta-en-prinsessa-i-pumpadrakt.html 
 
och för ytterligare halloweeninspiration tycker jag att du ska kolla in dessa smarriga recepten som blogg.se har samlat ihop här.
 
 
 
 
 
6-8 pers
 
Ingredienser:
 
Pajbotten:
 
  • 100 g smör
  • 3 dl mjöl
  • 1 dl muscovadosocker
  • 2 äggulor
 
Choklad och nutellaganachen:
 
  • 200 g ljus choklad
  • 1.1/2 dl grädde
  • 200 g nutella
 
Såhär gör du:
 
  1. sätt ugnen på 200 grader.
  2. Knåda ihop alla ingredienser till pajdegen och tryck ut i pajformen, ställ i frysen ca 30 min.
  3. Nagga botten med en gaffel och grädda mitt i ugnen ca 8-10 min eller tills botten är färdiggräddad.
  4. Låt pajskalet svalna.
  5. Riv eller hacka chokladen fint och häll i en bunke, sjud grädden i en kastrull och slå över chokladen, vänta ca 1 minut och rör sedan till jämn kräm.
  6. Tillsätt nutellan och rör återigen till jämn kräm.
  7. Häll över pajskalet och ställ i kylen tills krämen satt sig ordentligt.
  8. Servera!
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

gud va gott de ser ut