Kärlekskakor eller rainbow cookies fullproppade med kärlek!

Publicerat i: Allmänt, Småkakor Pride, godast, kakor, kärlek, regnbågen, underbara
Imorgon drar Pride igång här i Örebro och därför tänkte jag vara lite extra kärleksfull på salongen där jag jobbar och bjuda på färgsprakande kärlekskakor. 

kärlekskakor, ja jag väljer att kalla dom det för kärlek är det viktigaste vi har, och någonting som alla behöver. Att få älska vem man vill är en rättighet som ingen annan någonsin får ta ifrån dig! 
Vi är alla unika och enormt värdefulla, glöm aldrig det. 
Så med dom viktiga orden vill jag idag och alla andra dagar säga, var STOLT över att du är precis den du är! Happy Pride! 






Ca 50 st. 
Ingredienser:

- 400 g smör
- 9 dl mjöl
- 4 tsk vaniljsocker
- 3 dl socker

- hushållsfärg att färga degarna med.

Såhär gör du:

1. Knåda ihop alla ingredienser till en fast kakdeg.

2. Dela degen i 6 lika stora bitar.

3. Färga bitarna med hushållsfärg i Röd, orange, gul, grön, blå och lila.
Jag tillsatta lite mjöl för att inte degen skulle bli för lös.

4. Rulla till tjocka längder och kavla en och en mellan plastfolie, lägg ovanpå varandra och ställ i frysen ca 30-40 min.

5. Sätt ugnen på 200 grader.

6. Ta ut ut frysen och dela i två remsor och skär sedan rutor.

7. Grädda i mitten av ugnen ca 8 min. 

8. Bjud alla dina vänner och sprid glädje och glöm inte att vara stolt över precis den du är! 
#1 - - bak och smak:

Hej!
Tänkte bara säga att du verkligen har en jättefin blogg och att jag själv blir inspirerad av den! Är du sugen får du gärna kolla in min blogg http://www.bakochsmak.se så kanske vi kan inspirera varandra så vi utvecklas.

Ha en bra dag,
Bak och smak