Jag kan ju faktist inte låta bli att bli lite crazy i köket när det är halloween, eftersom jag hittar mycket inspiration från andra länder och då mycket från USA genom bloggar och olika magasin så vill jag lova att det just nu nästan bara är spöken, pumpor och dödskallar som gäller. 
Därför tänkte jag idag bjuda på något kanske lite snällare variant på halloween-bakning. Nämligen Kokostoppar i form av pumpor.
Här kan man självklart smaksätta på eget önskat vis med t.e.x. rivet apelsinskal, saffran eller kanske rom, men jag väljer idag att gå på den klassiska med ”bara” kokos, just för att jag älskar dessa precis som dom är.
  
 
 
 
 
 
ingredienser:
 
  • 50 g smör
  • 2 ägg
  • en påse kokosflingor
  • 1 dl socker
  • röd och gul hushållsfärg 
  • 100 g choklad till dekor.
 
 
Såhär gör du :
 
  1. sätt ugnen på 175 grader
  2. Smält smöret
  3. Blanda de smälta smöret med de andra ingredienserna och färga till önskad orange ton med röd och gul hushållsfärg.
  4. Ställ smeten i kylen ca 20 min då håller de formen lättare i ugnen.
  5. rulla till 14 lika stora bollar och lägg på bakplåtsklädd plåt.
  6. Grädda mitt i ugnen ca 15 min.
  7. Låt svalna och dekorera till söta pumpor.
 
 
#1 - - Isabella:

Hej! Vilken fin sida du har med snygga bilder och smarriga recept! Smart att färga kokostoppar med karamellfärg :) Trevlig Halloween!

#2 - - Anonym:

Kul idé, jag älskar kokostoppar. Ha en goe helg!

#3 - - Irre :

Jag igen!!, Anonym det ville jag inte vara, skyller på en seg Ipad ☺

#4 - - Moa:

Va söta :D

Svar: Tack så mycket :)
Gustav Lagerträd