Idag tänkte jag bjuda på en småkaka med extrallt, som ni vet vid detta laget så jobbar jag med After Dark och vi har precis haft en "showhöst" på rondo nere i göteborg. Att man älskar att baka är något som mina kollegor uppskattar otroligt mkt, dessa kakor har lovordats vecka efter vecka och jag förstår vad dom menar, jag älskar dessa kakor och jag är uppenbarligen inte ensam. Den har fått betygen "Den perfekta kakan".
Jag kallar den S´more cookie och historien kring denna kaka vad jag förstår börjar i usa där du vid lägerelden grillar fluffiga marshmallows och klämmer ihop med smält choklad mellan två kex, ja ni hör ju detta är bara helt fantastiskt. Min version består av en mördegskaka som jag trycker ut i en form likt hallongrottor men istället för sylt fyller jag med Nutella och toppar med mini-marshmallows. Superenkelt och vansinnigt gott. Låt er väl smakas.
 
 
 
 
 
 
 
Ingredienser:
 
  • 130 g smör
  • 1 dl socker
  • 3 dl mjöl
 
  • Ca 1/2 burk nutella 
 
  • Mini-marshmallows
 
Såhär gör du:
 
  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Knåda ihop smör, socker och mjöl till en deg.
  3. Tryck ut i minimuffins-plåt eller i 24 st små formar.
  4. Fyll med nutella och toppa med 5 st marshmallows.
  5. Grädda mitt i ugnen ca 10 min.
  6. Njut av dina Camp S´more nutella cookies.