Idag slog jag på stort och bjöd på måndagsbrunch, den dagen på veckan som man kanske allra mest behöver en extra kick sådär på morgonkvisten. 
Sen ville jag testa mitt nya recept på stekta brownie pannkakor, ja ni läste rätt, en pannkaka baserad på choklad som steks lagom hårt i massvis med smör. 
Jag kom på idéen just när jag stod och gjorde brownies för några veckor sedan, ingredienserna i smeten är väldigt mycket detsamma så då slog det mig att man måste kunna steka dom istället. Något som idag resulterade i en mysig lyxig frukost där alla lämnade bordet kanske, kanske en gnutta lyckligare än vanligt. 

Trevlig måndag på er alla! 
 
 
 
 

Ingredienser:

⁃ 2.1/2 dl mjöl
⁃ 2 msk socker
⁃ 2tsk bakpulver
⁃ En nypa salt
⁃ 1/2 dl kakao
⁃ 2 dl mjölk
⁃ 2 ägg
⁃ 50 g choklad
⁃ 50 g smör

Såhär gör du:

1. Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
2. Tillsätt sedan mjölken och rör till jämn smet.
3. Tillsätt äggen ett i taget, rör ordentligt.
4. Smält smöret och bryt i chokladen, rör tills allt är blandat, rör ner i smeten ordentligt.
5. Stek pannkakorna i rikligt med smör på mellanvärme ca 1 min på varje sida.
6. Servera!
#1 - - Hanna Karlsson:

Åh så gott det låter!

Svar: Vad roligt att höra! :)
Gustav Lagerträd

#2 - - Rode Gradin:

Hej!

Ville bara meddela att ditt härliga recept är med i ett inlägg på blogg.se startsida. Inlägget publiceras den 4 maj kl. 14 och du får mer än gärna länka artikeln från din blogg! Tack för ett superbra recept. :) https://blogg.se/article/2017/april/saker-att-toppa-din-pannkaka-med.html

Svar: Hej! Åh va kul, det ska jag givetvis göra! Tack! Roligt att höra!// Gustav
Gustav Lagerträd