Finns det något härligare än en lång lördagsbrunch med allt man kan önska, när jag bjuder på brunch så ingår självklart endel söta inslag såsom amerikanska nutellafyllda pannkakor, en söt variant på scones och olika härliga tillbehör. Ett vackert dukat bord fullt med läcka godsaker helt enkelt. 
Idag dukade jag även upp nybakade Mini Nutella Cheesecake muffins, en liten bakad cheesecake med nutellaswirl ovanpå, helt fantastiskt goda. 
Så har ni inte bestämt er för vad som ska dukas upp på helgen fikabord så rekommenderar jag er att testa dessa läckerheter. 
 
 
 
 
 
Ingredienser:
- 10 digistivekex - 100 g smör
- 1 burk kondenserad mjölk
- 150 g creme cheese
- 2 äggulor
- 1 ägg
 
- 120 g nutella
 
 
Såhär gör du:

1. Sätt ugnen på 200 grader.
 
2. Smält smöret i en kastrull.

3. Smula digistivekexen i en bunke och rör ner det smälta smöret, rör till smulig deg. 
Tryck ut i en muffinsplåt, grädda i mitten av ugnen ca 5 min.

4. Vispa ihop creme cheese och kondenserad mjölk till jämn smet, vänd försiktigt ner äggen i smeten.
Fördela jämnt över de nygräddade bottnarna. 

5. Värm nutellan över vattenbad och häll i spritspåse, spritsa över cheesecakefyllningen och grädda återigen i mitten av ugnen ca 12 min. Sänk värmen till 175 grader när du stoppat in plåten i ugnen.
 
6. Skär med vass kniv i kanterna och ta upp ur muffinsplåten.
Servera!