Idag tänkte jag bjuda på en amerikansk lägerelds-klassiker nämligen en variant på S'more, den riktiga klassikern består av grillad marshmallows mellan två grahamskex och smält choklad men som vanligt kan jag ju inte låta bli att testa och justera.
Så jag experimentera fram en S'more-paj, en variant på klassikern, en mördegsbotten som jag fyller med krämig brownie och bakar med marshmallows, som pricken över i:et ringlar jag mustig choklad över. Detta resulterade i en klassiker här hemma som har gjort succé både som fikabordet och desserttallriken. Blir du nyfiken hittar du receptet nedan. 
Glad tisdag på er alla. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kakbotten:
 
-75 g smör
- 1.1/2 dl mjöl
- 3 msk muscovadosocker
 
Chokladsmeten:
 
- 150 g smör
- 100 g choklad
- 2 ägg
- 2 dl socker 
- 1 msk vaniljsocker
- 3 msk kakao 
- 2 dl mjöl
 
-  marshmallows
- smält choklad att ringla över.
 
 
Såhär gör du:
 
1. Sätt ugnen på 175 grader.
 
2. Knåda ihop alla ingredienser till kakbotten och tryck ut i bakplåtsklädd springform.
Grädda 10 min i mitten av ugnen.
 
3. Medan botten står i ugnen, smält smöret till chokladkakan och blanda de torra ingredienserna i en bunke ordentligt.
Tillsätt chokladen i det smälta smöret och rör till chokladen smält. 
Häll chokladsmeten över de torra ingredienserna och blanda ordentligt. 
Tillsätt tillsist ett ägg i taget och rör försiktigt till jämn smet.
 
4. Smöra och bröa eller mjöla formen ordentligt innan du häller i chokladsmeten.
 
5. Häll smeten över kakbotten och lägg halverade marshmallows ovanpå. 
 
6. Grädda i mitten av ugnen ca 25-30 min. (Täck med folie om marshmallowsen får för mycket färg.)
 
7. När kakan svalnat, ställ i kylen några timmar så den sätter sig och blir mycket lättare att skära. 
 
8. Ringla smält choklad över kakan innan servering