Karamell popcorn, en ljuvlig blandning av sött och salt.

Publicerat i: Allmänt, Konfekt och godis, Mitt härliga liv bakblogg, barn, barnkalas, bloglovin, godast, karamell, popcorn, roligt
Va härligt det är att slå upp ögonen och mötas av solskenet som slår in igenom fönstret, helt ljuvligt. 
Att det sedan blev en riktig urladdning med både åska och regn var faktist lika härligt det då man fick smyga in i köket och baka till ljudet av regnet smattrandes mot fönstret.

Jag satt förut idag och funderade på vad man kunde hitta på för roliga tillbehör som är snabba och goda då jag har en ljus choklad brownie ståendes på kylning, då slog det mig att varför inte servera den med karamell popcorn.

Jag hade aldrig tidigare gjort eller smakat detta men jag har sett det på olika amerikanska sidor, sagt och gjort nu har jag precis avnjutit en fantastisk fudge brownie toppad med karamell popcorn och jag kan säga så mycket att detta var en fullträff för mig som är barnsligt förtjust i choklad och karamell.

 






Självklart bjuder jag på receptet så ni också kan få njuta ev detta knapriga tillbehör som lika gärna kan ätas precis som det är eller varför inte servera i söta strutar på barnkalaset.



Ingredienser:

- 1 påse micropop

- 50 g smör
- 2 dl socker

Såhär gör du:

Poppa popcornen.

Smält smör och socker i en kastrull och låt koka till gyllenbrun färg.

Häll genast i popcornen och rör tills den är jämnt "glaserade". 

Häll över på bakplåtspapper och låt svalna , bryt sedan och strö över brownien, kladdkakan eller njut av dom precis som dom är.