Herrhavreflarns "husfars" tips. Roliga och smarta baklösningar.

Publicerat i: Allmänt, Pyssel bakblogg, bakning, bloglovin, idéer, lätt, lättare, roligt, smart, tips, underlätta
Idag tänkte jag bjuda på något nytt här på bloggen, något så roligt som "husfars" tips. 
Alltså tips och trix som underlättar vid bakning, jag har tänkt att detta ska bli en tradition här på bloggen. 

En gång i månaden dyker herrhavreflarns "husfars" tips  upp med nya idéer och matnyttiga tips för att förenkla bakningen. 

Jag börjar med tre stycken riktigt bra tips som jag använder mig av väldigt ofta. 
Hoppas det ska komma till pass.

Hur jobbigt är det inte när man vispar t.e.x grädde och det skvätter överallt. Trä visparna på en engångtallrik och du slipper kladd och stänk.



Om ni som mig gärna vill ha receptet när till hands och inte vill bläddra med kladdiga fingrar, häng tidningen eller receptet på en"byxgalje" och häng den på något av dina handtag i köket. 



Ibland hinner man inte vänta på att ingredienserna ska bli rumsvarma vilket dom gärna ska vara vid bakning. Då lägger du t.e.x smöret eller äggen i en skål med ljummet vatten en stund och vips så har fädu rumsvarma ingredienser att baka med. 


Det var allt jag hade att bjuda på ikväll. 

Imorgon bjuds det på en fantastisk picknick-kaka med tropiska smaker, blir du nyfiken ? Då är du hjärtligt välkommen imorgon igen. 

Ha nu en ljuvlig tisdagkväll alla härliga!

#1 - - nettan:

3 smarta tips som välkomnas 😊:)

Svar: Va roligt att höra ! Ibland behöver man lite tips också :) ha en fin dag !
Gustav Lagerträd

#2 - - Linda:

Vad roligt med lite smarta tips- tack gustav☀️

#3 - - Robex Lundgren:

fin blogg

Svar: Tack så jätte mycket :)
Gustav Lagerträd